Trix-en-Sjack.reismee.nl

Aruba, dushi tera

Hehe,

Hier zijn we dan na een langdurige radiostilte. Sorry daarvoor, maar er waren redenen zat waarom we niet eerder met een nieuw verhaal konden komen, maar daar komen we dadelijk vanzelf op. Nu beginnen we eerst bij het begin.

Vrijdagmorgen 20 juli om 05.00 uur liep de wekker al af, en dat is voor Sjack een hele straf… Bij Twan en Claar lekker ontbeten en ALLE koffers ingeladen. Hartstikke leuk dat Charles en Thea onverwachts nog voorbij kwamen om zeker te zijn dat we ook wel echt vertrokken. Toen de auto in en richting Schiphol. Kennelijk wilde heel Nederland graag dat we gingen want er was helemaal nul verkeer op de weg. In vijf kwartier (!) waren we al in de vertrekhal. De koffers aangeboden bij de bagage drop-off en jawel hoor, van de vier koffers waren er twee te zwaar. We mochten kiezen; 200 euro bijbetalen of de koffers laten staan. Dat werd dus de beurs trekken. Ben benieuwd of we dat ook kunnen declareren bij de baas.

Echter niet getreurd en gewoon met Pé, Marij, Twan, Clarie, Fieke, Maud, René en Niki een tasje koffie gedronken en toen was het al tijd voor een licht emotioneel afscheid. Uit elkaar gaan doet altijd pijn, maar we weten waarvoor we gekozen hebben en staan er ook nog steeds volledig achter. Gewoon doorzetten dus en door de douane gaan, een laatste zwaai en we waren weg.

Zelfs de vlucht leek korter te duren dan we verwacht hadden, de piloot had kennelijk begrip voor onze situatie en gaf extra gas waardoor we 15 minuten vliegtijd bespaarden. Aangekomen op Reina Beatrix, het vliegveld van Aruba, duurde het erg erg lang voordat we onze koffers hadden. Meteen bekruipt je dan al het gevoel dat bij een doemscenario hoort. Er zal toch geen of meer koffers zoek zijn geraakt. Intussen werden we al gebeld door de collega’s die buiten het vliegveld op ons stonden te wachten, waar we toch bleven. Maar, zoals een bekend spreekwoord hier op Aruba zegt, komt goed jongen, komt goed. En dat was ook zo, al onze koffers verschenen op de lopende band en om de verloren tijd weer in te halen besloot de douane om maar niemand te controleren. We konden zo doorlopen naar buiten en daar stonden de collega’s klaar, zo’n 30-35 mensen die je allemaal een hand geven en je welkom heten. Hartstikke leuk, we voelden ons ook welkom! De koffers werden ons uit hand genomen en in optocht reden we naar ons tijdelijke huis. Daar was vervolgens nog een echt leuk feestje met een hapje en drankje (hadden die collega’s allemaal geregeld) maar we waren toch blij toen de laatsten om 21.00 uur lokale tijd naar huis gingen. 21.00 uur hier is 03.00 uur Nederlandse tijd, dus we hadden de 24 uur bijna volgemaakt. Moe maar voldaan gingen we naar bed om zaterdag weer om 07.00 uur op te staan. Om 10.00 uur kwam de makelaar om de regels van het huis uit te leggen. We hadden al ontdekt dat we geen wifi verbinding hadden en hij ging meteen aan de slag. Er werd vanalles gereset en opnieuw opgestart en dingen gedaan, maar niets hielp. We hadden geen internet. Dat heeft uiteindelijk tot dinsdagmiddag geduurd. De makelaar putte zich uit in verontschuldigingen maar het was allemaal de schuld van de techniek. Wat hij niet weet is dat wij allang doorhadden dat hij gewoon het wachtwoord om toegang te krijgen tot het netwerk niet meer wist. Ach ja, dat hoort er gewoon bij.

Intussen zijn we aardig gewend hier. Het voelt al als thuis. We zijn druk geweest om een definitief huis te zoeken, hebben we nog niet gevonden, maar dat komt wel. Afgelopen vrijdag hebben we een auto gekocht, op zich ook wel een leuk verhaal. Hier worden geen betalingen (tussen particulieren) over de bank gedaan, alles is boter bij de vis, cash betalen. Een auto is hier niet duur, maar kost toch wel gauw een paar duizend Arubaanse guldens. Die hadden we vrijdag natuurlijk niet zomaar bij de hand. Gaan pinnen dus. Toen bleek echter dat je maar tot een bepaald maximum bedrag per 24 uur mag pinnen. Vervolgens zijn we dus vanaf vrijdag elke dag trouw ons max aan het pinnen, zodat we morgenvroeg het geld bijelkaar hebben. Dan gaan we de auto ook halen en vervolgens naar de belastingdienst om de nodige formaliteiten af te werken.

Oh ja, we zijn trouwens sinds donderdag echte originele Arubanen! We waren om 09.30 uur bij de Senseo, oh nee, de Censo, en hebben ons in laten schrijven in een soort GBA. Dat duurde alles bijelkaar maar tweeëneenhalfuur……………

Zoals je tussen de regels door kunt lezen hebben wij het hartstikke goed naar onze zin hier. Het weer is elke dag weer een cadeautje. Woensdag ga ik met mijn werk beginnen en dan start er weer een nieuw hoofdstuk in ons Aruba-avontuur.

We houden jullie op de hoogte

Marianne en Noud

Hoe vaak wij de afgelopen week aan elkaar gevraagd hebben "hoe zal het met Trix en Sjack zijn?" en zie daar, het verlossende verhaal. Wel een vliegende start gemaakt zeg. Klasse, fijn ook om te lezen dat jullie je op jullie gamakkie voelen en wat een leuk welkom! De laatste week hebben we hier ook echt Arubaans weer gehad dus we weten dat juliie met het zweet tussen de 'batsen' de dag doorkomen. Sjack, veel succes met je nieuwe carriere en een mooie start morgen. Lieve groet, Noud & Marianne

Yvonne

Heej Sjack en Trix!

Zo te horen zijn jullie goed onthaald en regelen jullie de boel daar wel!

Geniet!

Xx yvonne

Jeanette en Peter

Ha Trix en Sjack,

Jullie zijn nu ruim een week op Aruba, zo te zien bevalt het goed. Kan ook niet minder, het tijdelijke huis ziet er mooi uit, heerlijk zwembad. En wat een ontvangst hebben jullie gekregen. Ik vind het heerlijk om jullie verhalen te lezen en te volgen hoe het met jullie gaat. Ben erg benieuwd hoe alles verder gaat en wat jullie vaste stek gaat worden. Wij volgen jullie op de voet. Heel veel groetjes van Jeanette en Peter. "Hebben ze daar ook Hauschka"????

Jan

Hé Jack en Trix dit klinkt allemaal super goed. Ik lees zo nu en dan een paar ....., toch niet omdat het allemaal traag gaat en te lang duurt hoop ik. Dat was o.a. toch waar we allemaal voor willen gaan. (grapje)
Nee volgens mij zijn jullie al wel geacclimatiseerd en kan het echte genieten en voor Jack straks het echte werken beginnen. Super gaaf. groet Jan

Lucie & Wiel

Nou, weej zote auk al ein dieke waek vol spanning op niejts van ôch te wachte. Had waal gedach det ut met Internet waal ein paar daag zôej kinne deure.
"KOMT GOED JONGEN, KOMT GOED!" Auk daô kump ôetintelik natuurlik alles good, al zal det daô waal wet langer deure allemaôl. Had zellufs ein sms'je gesteurd naô dich Trix. Neet aangekômme?
Geweldig leuk verhaôl van ôch iërste waek op Aruba. Leuk welkom van de kollega's. Bin beniëjd naô de iërste reaksies op dien werk euvermorge Sjack. Trix zal veurluipig waal lekker bliëve lanterfante . . . . ! ! ! !
Trix haet daô dink ik gen HAUSCHKA nûedig, Netje. Alles puur natuur. Heej in Venlo geit alles zien gengske. Vurrige waek vele de môsse van ut daak, vandaag en morge waer ein bietje boutwaer. Sjack vûûl suukses euvermorge ein augustus. Ik doot ut maar in ut Venloos, anders verliërt ge det te snel.
Groetjes, Luus & Wiel.

Frans Hendriks

Hoi Jac en Trix.
Dat is een andere binnenkomer als bij de Politie in Venlo.
Je bent goed in de watten gelegd.Het zal toch geen lokkertje zijn.Volgens mij is die start zo goed dat het nu al niet meer stuk kan.Ben benieuwd naar de verdere verhalen van jullie.Als het kan stuur een beetje zon deze kant op.
De groetjes Frans.

Roger Camps

Hallo Sjack en Trix.
Fijn om te lezen dat jullie je al direct thuis voelen op jullie Aruba. Erg leuk dat vrienden, collega's en andere met jullie kunnen mee reizen en genieten. Erg tof en groot gelijk dat jullie deze stap hebben genomen. Ik weet zeker dat het jullie erg goed zal gaan. Als ik na een dag werken thuis kom en helaas binnen moet zitten omdat het weer niet mee zit zal ik aan jullie denken, zon, zee en bounty stranden mmh. Ik wens je woensdag veel werk plezier op je eerste werkdag aldaar in het verre Aruba, ach wat is trouwens nog ver tegenwoordig in de huidige digitale wereld. Sjack en Trix het gaat jullie goed en tot ziens.

Elmy

Waat leuk um te laeze det ut ôg good geit. Ik waas erg benied. Sjack succes op diene ierste werkdaag, maar dat zal dink ik wal lökke. Trix wannier geisse beginne met kokosnote schildere?
groetjes Elmy

Mieke

leuk om te horen en zien dat het jullie goed gaat en jullie het nu al -zonder je eigen spullen en een eigen huis-al geweldig vinden. Ondanks de ook daar al weer aanwezige bureaucratie.
Trix, als het mesje ,om de kokosnoten te scheren,nog in de conntainer zit, rust je nog maar wat uit.

gr Mieke