Trix-en-Sjack.reismee.nl

Vakantie is voorbij

Woensdag 1 augustus eindelijk aan mijn werk begonnen. Om 07.00 uur werd ik thuis opgehaald door een van de collega’s. In een noodgang reden we, dwars door de bush via een “sluiproute” naar kantoor. Volgens mij hebben we 1 loopkip (een soort lokale vogel) platgereden en 1 tropische huismus tegen de voorruit geplet. Een stukje verder konden 3 wilde honden maar ternauwernood het vege lijf redden, hoop ik. In elk geval, toen we op het werk kwamen was ik klaarwakker, dat dan weer wel.

Eenmaal op het werk werd ik hartelijk ontvangen door de collega’s en na een tasje koffie was het tijd voor de briefing. Die gaat niet anders dan in Nederland. Terug op de werkplek was er nog een overeenkomst met Nederland: De computer werkte niet. Dat heeft tot ver in de donderdagmiddag geduurd, dus je voelt je meteen thuis. De rest van de dag heb ik me bezig gehouden met nader kennis te maken met de mensen met wie ik de komende tijd veel uren zal gaan doorbrengen. Allemaal goed volk!

De donderdagmorgen had ook een verrassing voor me in petto. In mijn kamer was een grote driepoot beland met daaroverheen gedrapeerd de complete outfit van een hoogbejaarde kindervriend die in december jarig is. Er hing een briefje aan waarop geschreven stond dat iedereen mij hartelijk bedankte voor mijn vrijwillige aanmelding om die klus op me te nemen. Ze zaten immers al 4 dagen zonder omdat mijn voorganger in die functie afgelopen zondag was teruggegaan naar Nederland.En dan zeg je natuurlijk geen nee als je zo’n kans geboden wordt. We gaan het zien in december.

Ik heb ze wel al gewaarschuwd dat ik een fan ben van de Hans Teeuwenversie (kijk hierboven bij het tabblad video)

Tot weer

Trix&Sjack

Reacties

Reacties

Petri ( pi)

Hey Trix en Sjack,

Geweldig om zo op de hoogte te blijven van jullie nieuwe avontuur!. Nu jullie de regio hebben verlaten ga ik het ook maar doen, want zonder jullie ......
Ik blijf alleen wel in Nederland ( tja verschil moet er zijn).
enne Sjack mocht je verlegen zitten om een zwate Pi (et) ik kan altijd in mijn agenda kijken of ik ruimte heb ( pfpf)
Ga genieten van het "nieuwe"leven en van elkaar.
groet en een knuffel.

Loes

Wauw...die outfit staat je goed! Dat gaat helemaal goed komen in december....
Ik ben erg benieuwd naar je eerste werkervaringen daar!!
Tot mails,Skype of sms!
groetjes loes

Emmie Kraan

Bonochi Trix en Sjack,

Gaat lekker daar zeg. Leuk ontvangst door je collega's en gelijk tot heilige verklaard. Klagen dat je een tropische vogeltje naar de andere wereld hebt geholpen. Sjack dat is niet erg. Zolang het maar geen geit van een lokale boer is, want dan begint de ellende pas echt. En och een paar keer het eiland doorkruisen zonder flitspalen in een dikke bak is ook geen straf. Ik wil wel ruilen, hoor ik kan de weg langs dat K.. kanaal naar Weert,met al zijn flitspalen en traktors missen als kiespijn.
Nee, maar alle gekheid op een stokje. Het is fijn om te lezen en te zien dat het goed met jullie gaat.Ik hoop dat jullie ook binnenkort een eigen paleisje daar zullen vinden en van een huis weer een thuis kunnen maken.

Sunchi Emmie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!