Trix-en-Sjack.reismee.nl

Business as usual

EEN DAG UIT HET LEVEN VAN EEN DRUKKE “HUISVROUW”

Ik krijg van alle kanten de vraag: wat doe je de hele dag, kom je hem een beetje door?

Dus hier is mijn antwoord.

Ja hoor, wordt je van het ene op het andere moment tot “huisvrouw” gebombardeerd.

Hoe is dat zo gekomen?

We gingen naar het verzekeringskantoor om onze auto te laten verzekeren, Sjack moest zijn beroep opgeven en werd aan mij gevraagd “werkt u ook mevrouw?” nee, was mijn antwoord.

En jawel hoor, op het formulier werd “huisvrouw” ingevuld.

Wat doet een “huisvrouw”zo de hele dag zul je je afvragen, nou, ze heeft het er maar druk mee!!

06.00 uur de wekker loopt af, hup, het bedje uit, want “de man” moet om 07.00 uur de deur uit.

Het is elke dag een genot om vanaf het terras de zon op te zien komen.

En “de man” wil dan eerst een kopje koffie hebben gehad.

Boterhammetjes smeren, appeltje erbij en alles in het koeltasje.

Dan begint het pas echt:

Het zwembad moet schoongemaakt worden, alle vliegjes en andere neergestorte beesten eruit vissen.

Gatver,wat is dat nu weer, zit er een heremietkreeft in het water, reddingsaktie, netje pakken en hem op het droge helpen, 1ste goede daad van vandaag. Zie foto.

O ja, eerst even een latte macchiato. Heb dat ondertussen wel verdiend.

De wasmachine draait inmiddels en dan kan de was opgehangen worden. Uurtje later weer afhalen, want dan is het alweer droog, (sneller dan een droger!)

Even in het zwembad, glaasje water, want het wordt al heet.

Plons! Wat nou weer, is er een domme lizard in het water gevallen, maar ja wat wil je ook als je je ogen aan de zijkant hebt zitten, reddingsaktie 2.

Boodschappen doen, wat zullen we eten?

Ach, laat ik maar een lekker vers visje kopen, hebben we al lang niet meer gehad! (gisteren red snapper op de BBQ, was erg lekker)

Zal ik een ovenschotel maken of doe ik makkelijk en maak ik 5 gangen.

Nee, ik ga toch maar voor de ovenschotel!!

Weer even in het zwembad

Zal ik thuis lunchen of ga ik een terrasje pikken?

Weet het nog niet.

Eens zien welke winkels ik nog niet gehad heb, oh, ze hebben ook een Leen Bakker en al die Chinezen daar kijk je ook je ogen uit, nog even naar Oranjestad.

Terug naar huis.

Even een duikje nemen.

Poeh, poeh, druk, druk, druk.

Dan is het alweer 16.30 uur en “de man” komt thuis.

Zwembad in , want van dat koken krijg je het heel heet.

Ja, de ovenschotel is goed gelukt, heerlijk.

Kopje koffie en een latte macchiato.

Afwassen, ja, we zijn weer terug bij af, want er is geen vaatwasser!!

Hup, de auto in en kijken wat er te beleven valt op de boulevard.

Naar huis, nog even wat drinken, douchen en naar bed, want morgen is het weer vroeg dag.

Je vraag is nu beantwoord, niks lanterfanten of lamballen!!

groetjes tot lanterfants

Trix

bart

wat een k#tleven

Jan

Waaauuuw. Petje af hoor Trix'.

Isabel

Hey Trix,

Bij deze een tip om wat meer vrije tijd te krijgen:

Niet meer die beestjes uit het zwembad redden, maar op de bbq gooien. Hoef je niet meer weg om een visje te kopen en dat scheelt weer een hoop tijd!

Grtz Isabel

sjonnie

Now weit ich worum die Arubanen allemoal noa Nederland wille; die werke sich doa oppen hônk!

Marianne

Poeh, poeh Trix. Wat een leven, dat jij nog een echte huisvrouw zou worden, wie had dat gedacht. En... Het niet eens erg vinden. Chapeau! Misschien kins se al ut geredde volk inmaken en inderdaad op de barbecue braoje. Scheelt weer kaoktied. Veurleig dus gen kokosasbek ofckokosneut met gebreide bokse. Groet, Marianne en co.

Jacqueline Hartog

Hallo avonturiers. Wil jullie nog via deze weg veel geluk wensen in Aruba. Lees jullie verhalen vanaf het begin al maar ben niet zo'n geweldige schrijfster dan jullie twee zijn. Maar ja, bij deze een korte poging. Ik vind het elke keer weer leuk om ff bij te lezen en zo op de hoogte te blijven. Veel geluk en liefs en hopelijk lukt het snel om een andere, leuk huisje te bemachtigen, misschien met wat minder beestjes.

Janette

Hallo globetrotters!
Heerlijk om de verhalen te lezen en de foto's te zien. Fijn dat het goed gaat. Gaan we elkaar nog zien in september? Facebook gelezen?
Xx Janette

Loes

Nou trix....je hebt het er maar druk mee....we zullen nooit meer vragen wat je de hele dag doet. Geniet er maar lekker van!!Ik ben blij dat jullie je zo goed vermaken!!

Wiel (van Lucie & Wiel)

Ha Trix & Sjack.
Waer genaôte van de letste twië prachtige verhaôle. Trix, volleges mich môs dich schriefster waere. Leuk en lôchtig stôkske proza. Nôôw weite we tenminste des dich ut hartstikke drôk haes. Ik kreeg auk allerlei vraôge wat det Trix daô dan duit. Dich duis d'r alles aan um ut diene Sjack zôe good meugelik naô de zin te make. Bin net ein leuk book aan ut laeze, det mich heej aan duit dinke: "Vijftig tinten grijs" van EL James. Geit euver de Dominant met De Onderdanige. Steit met twië vervolgbeuk in de TOP DREEJ. Veurluipig dus gen tiëjd veur ein nieje baan veur dich Trix. Of bis se dich al aan ut oriëntere um daô ein Veiligheidshôes op gaôn te zette . . ! ! Volleges mich waas dae verstaekeling op de achterrôet beej Sjack eine lizard. Ïerste priës??? Wis neet miër wie det biës daô auk al waer hoot. Aafgelaupe wiekend waas ut volleges mich heej heiter dan op Aruba. Net gen niej waereldrekord. Sjônge - Sjônge, water en blood gezweit, maar good beej gedrônke natuurlik. We kiëke alwaer vol spanning ôet naô ut vollegend verhaôl met leuke foto's. Heej eigelikk gen ech niejts. Geit allemaôl zien gèngske.
Grüsse Luuske en Wielke.

Susanne (van de naailes)

Hey Trix, tjonge jonge wat heb jij een vreselijk bestaan als huisvrouw zeg (not dus). Ik wil wel ruilen hoor. Niet te hard werken hoor anders krijg je nooit een Arubaans figuur :-) Was vandaag bij Harriette en kreeg van haar jullie site. Wat een mooi huis. En goed te horen dat het jullie zo goed bevalt. Ik blijf jullie volgen, leuk die verhalen. Groetjes susanne

Jessie Poels

Heej Sjack en Trix,

vandaag eindelijk webadres van jullie blog gekregen! Leuk om eindelijk eens te lezen hoe het jullie daar vergaat! Ha ha, sommige dingen wel een beetje zoals verwacht...... rustig aan en je niet gek laten maken maar dat zullen jullie ook vast niet doen!

Geniet van jullie leventje daar!

Groetjes Jessie

Monique en Jan

Hallo Trix en Sjack,

Fijn om te lezen dat alles goed met jullie is.
Een heel ander leven als hier in dit kikkerlandje.
Elke dag mooi weer, hier nu ook.
15 september is straatfeest, dus als jullie zin hebben zijn jullie van harte welkom :-)
Vandaag goed gesprek gehad met jullie oud collega Rick. Wer kin Eindhoven bevalt goed.
Heel veel groetjes en tot het volgende leuke bericht.

Sef en Petra

Goeiemorgen Trix en Sjack,

Kreeg vanmorgen jullie info v.d. website per sms van Mieke... ik heb jullie wel gemist op haar verjaardag... en ik denk Mieke en Herm ook wel.

Ook wij willen jullie nog.......beter laat dan nooit....een fijne tijd toewensen op jullie nieuwe stekkie....erg leuk om te horen dat jullie het naar je zin hebben... ja en werken Sjack ????? wat is dat...ha ha Dan heb ik echt met Trix te doen met al die huisdieren die ze moet verzorgen....ha ha

Als het niet mocht lukken om een nieuwe casa te vinden...wij hebben nog een prachtig huis....en een bouwkavel te koop in... de Parel aan de Maas....Grubbenvorst....ha ha.
Wij hopen nog leuke verhalen van jullie te mogen ontvangen....en... blijf gezond en geniet van het leven en wij wensen jullie veilige kilometers in jullie nieuwe auto !

Lieve groeten,
Sef en Petra

Stacey

Hey Trix en Sjack,

Al even niet meer gelezen hier, maar ben weer helemaal op de hoogte. Trix toch, ineens gebombardeerd als huisvrouw. Klinkt allemaal erruggg zwaar;) Ik heb het met je te doen, haha!
Hier ook nog groot 'klein' nieuws. Ben op 7 augustus bevallen van een zoon, Jelte!

Groetjes uit een regenachtig Limburg,

Trix

ha Stacey, Van harte proficiat met jullie zoon, ik hoop dat alles goed is, stuur me een foto via de mail ben heel benieuwd, groetjes

Emmie

Ha Trix,
Wij hebben hier iets wat jij misschien wel eens mist. Een regenbui. Bij jullie is het warm water. Insmeren met shampoo en even buiten staan, dan ben je weer klaar. ( Ik ben dus jaloers) Hebben jullie Ranger Eddy Croes al getroffen?
Een dag met hem toeren is echt een aanrader.
Trouwens Trix, maak een slade ipv een ovenschotel, dan ben je eerder klaar.
Bij het bericht van Sjaak dacht ik er is een mooie Arubaan achterop gesprongen, maar nee hoor een of ander reptiel. Volgens mij zit er helemaal geen Arubaan meer op Aruba, maar alleen maar vreemde beestjes. Veel lieve groetjes. Emmie